Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

remco.k

remco.k

• Lid sinds 01 augustus 2010
  • Berichten 592
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2012
  • 21:18

Voor diegene die hun telefoon willen rooten en hun bootloader willen unlocken:

:cooleze script doet :
(1) root je te telefoon door het gebruiken van de laatste versie van ZergRush 21 nov
(2) Installeerd busybox (1.18.1)
(3) Installeert SU files (Binary 3.0.3 en apk : 3.0.6)

Voor je begint:
(1) Zorg ervoor dat je de adb drivers geinstalleerd hebt van je telefoon. (je telefoon software geinstalleerd is en je usbpoort je telefoon herkend)
(2) onbekende bronnen aan hebt staan en usb fout opsporing
(3)Verhoog screen time out naar 10 minuten
(4) Sluit je telefoon kabel aan op je telefoon en dan op je pc
(5) Sla het volgende over pc companion software prompt op je telefoon.

Download het volgende http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=841876&d=1325678726 uitpakken en druk op run bat en je volg de stappen je telefoon is dan geroot.

Hoe unlock je je bootloader:

Waarschuwing Deze stappen wist de data partition van je telefoon

Stap 1 download het fastboot pakketje via deze link Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
download de 32/64 bit driver pakket Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
Stap 2 ga naar :To unlock the boot loader of your phone | unlockbootloader.sonyericsson.com
Stap 3 ga naar beneden in de pagina en druk op continue voer je imeinummer in deze vind je simpel door*#06# voer je naam en je email adres in
Stap 4 je zou nu je eigen unieke unlock key code
Stap 5 pak het fastboot rar bestandje uit en open het mapje
Stap 6 Druk op een blanco gedeelte in het mapje. daarna houd shift ingedrukt en druk je op de rechtermuisknop
Stap 7 Selecteer open command window hier
Stap 8 Sluit je telefoon aan in de fastboot mode ( doe je telefoon uit houd de menu knop ingedrukt en sluit je telefoon aan )
Stap 9 Type in het dos cmd scherm het volgende in fastboot.exe -i 0x0fce getvar version
Stap 10 Als je een getal ziet dan heb je je telefoon goed aangesloten
Stap 11 type dan in Type in fastboot.exe -i 0x0fce oem unlock 0xKEY en vervan Key met de unieke unlock key code in en druk op enter
Stap 12 Je telefoon zou een unlocked bootloader moeten hebben.

Mocht je dit handig vinden druk dan op het sterretje add to this user his repution…..

Bewerkt (24 april 2013 13:59)
ruudvw

ruudvw

• Lid sinds 15 mei 2011
  • Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 5 januari 2012
  • 20:03

Bedankt voor je uitleg, maar zelfs alleen routen lukt me nog steeds niet. Ik heb alles gedaan wat er stond, maar dat progje op het laatst blijft maar roepen dat hij mn telefoon (of de map) niet herkent.

En ik heb echt elke stap zeker 3x gelezen voordat ik eraan begon.

De tekst in het progje is ook een tikkeltje anders dan in jouw beschrijving, maar zelfs die goed doornemen heeft als gevolg dat er nog niks is gevorderd in het rooten.

Tevens las ik na iets googlen dat je eerst de bootloader moet unlocken voor je kunt rooten, maar wat ik begrepen heb wordt dat hier andersom uitgelegd?

Grtz, Ruud

Bewerkt (24 april 2013 14:00)
remco.k

remco.k

• Berichten 592
  • Reputatie 0
  • 5 januari 2012
  • 20:35

Hoi Ruud,

Ik heb na het rooten pas me bootloader unlocked dus die informatie is niet helemaal correct…

Heb je ook al eens geprobeerd om eerst een backup van je foto`s muziek te maken. daarna je sd kaart te formateren een schone installatie te doen en dan geprobeert te rooten…. misschien dat dat werkt

groetjes Remco

ruudvw

ruudvw

• Lid sinds 15 mei 2011
  • Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2012
  • 18:48

En weer bedankt voor deze optie

Helaas ook dit niet gelukt. Dan zal het toch echt wel aan mij liggen. :p

Laat ik dan als noob mn telefoon maar houden zoals ie is, voordat ik hem sloop.

latino

latino

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 586
  • Reputatie 0
  • 22 februari 2012
  • 19:52

Vraagje, als ik ga rooten en/of bootloader unlocken, krijg je dan ooit nog de officiele ICS binnen OTA? Bijv door je oude Nandroid backup weer terug te plaatsen en vanaf daar naar ICS te upgraden?

Vraagje 2: Werken alle methodes/ROMS ook gewoon op de Arc S? Naar wat ik heb begrepen is dat precies hetzelfde toestel met een snellere cpu toch?

Bewerkt (24 april 2013 14:17)
remco.k

remco.k

• Berichten 592
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2012
  • 10:31

Vraagje, als ik ga rooten en/of bootloader unlocken, krijg je dan ooit nog de officiele ICS binnen OTA? Ja die kun je gewoon binnen halen… Bijv door je oude Nandroid backup weer terug te plaatsen en vanaf daar naar ICS te upgraden? en je kan idd je syseem backupen en na die tijd terug zetten.

Vraagje 2: Werken alle methodes/ROMs ook gewoon op de Arc S? Naar wat ik heb begrepen is dat precies hetzelfde toestel met een snellere cpu toch? idd

Bewerkt (24 april 2013 14:19)
Wendelinamc

Wendelinamc

• Lid sinds 30 maart 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2012
  • 11:09

Sinds een paar dagen heb ik een xperia Ray. Ik heb geprobeerd deze te rooten met het programma van ZergRush. Ik heb blijkbaar wel een geroote gsm, maar Busybox en Superuser zijn niet geïnstalleerd. Deze heb ik nu zelf geïnstalleerd, maar zij kunnen geen “root” vinden. Ik weet niet hoe ik het nu allemaal werkend kan krijgen? Hebben jullie nog tips? Moet ik via adb wat doen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ook met unroot van ZergRush, krijg ik de root er niet af. Dan krijg ik de melding dat het een read only is.

latino

latino

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 586
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2012
  • 11:50

remco.k;273817
Vraagje, als ik ga rooten en/of bootloader unlocken, krijg je dan ooit nog de officiele ICS binnen OTA? Ja die kun je gewoon binnen halen… Bijv door je oude Nandroid backup weer terug te plaatsen en vanaf daar naar ICS te upgraden? en je kan idd je syseem backupen en na die tijd terug zetten.

Vraagje 2: Werken alle methodes/ROMs ook gewoon op de Arc S? Naar wat ik heb begrepen is dat precies hetzelfde toestel met een snellere cpu toch? idd

Hey toevallig, die vragen had ik nou ook :p

Pauline

Pauline

• Lid sinds 12 juli 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 12 juli 2012
  • 13:24

remco.k;255008
Voor diegene die hun telefoon willen rooten en hun bootloader willen unlocken:

:cooleze script doet :
(1) root je te telefoon door het gebruiken van de laatste versie van ZergRush 21 nov
(2) Installeerd busybox (1.18.1)
(3) Installeert SU files (Binary 3.0.3 en apk : 3.0.6)

Voor je begint:
(1) Zorg ervoor dat je de adb drivers geinstalleerd hebt van je telefoon. (je telefoon software geinstalleerd is en je usbpoort je telefoon herkend)
(2) onbekende bronnen aan hebt staan en usb fout opsporing
(3)Verhoog screen time out naar 10 minuten
(4) Sluit je telefoon kabel aan op je telefoon en dan op je pc
(5) Sla het volgende over pc companion software prompt op je telefoon.

Download het volgende http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=841876&d=1325678726 uitpakken en druk op run bat en je volg de stappen je telefoon is dan geroot.

Hoe unlock je je bootloader:

Waarschuwing Deze stappen wist de data partition van je telefoon

Stap 1 download het fastboot pakketje via deze link Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
download de 32/64 bit driver pakket Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
Stap 2 ga naar :To unlock the boot loader of your phone | unlockbootloader.sonyericsson.com
Stap 3 ga naar beneden in de pagina en druk op continue voer je imeinummer in deze vind je simpel door*#06# voer je naam en je email adres in
Stap 4 je zou nu je eigen unieke unlock key code
Stap 5 pak het fastboot rar bestandje uit en open het mapje
Stap 6 Druk op een blanco gedeelte in het mapje. daarna houd shift ingedrukt en druk je op de rechtermuisknop
Stap 7 Selecteer open command window hier
Stap 8 Sluit je telefoon aan in de fastboot mode ( doe je telefoon uit houd de menu knop ingedrukt en sluit je telefoon aan )
Stap 9 Type in het dos cmd scherm het volgende in fastboot.exe -i 0x0fce getvar version
Stap 10 Als je een getal ziet dan heb je je telefoon goed aangesloten
Stap 11 type dan in Type in fastboot.exe -i 0x0fce oem unlock 0xKEY en vervan Key met de unieke unlock key code in en druk op enter
Stap 12 Je telefoon zou een unlocked bootloader moeten hebben.

Mocht je dit handig vinden druk dan op het sterretje add to this user his repution…..
Hoi,
Ik heb je instructies tot op de letter gevolgd maar het lukt niet,wat doe ik fout?
Zie hier mijn Command:
C:\Users\Kroela\Pictures\fastboot>fastboot.exe -i 0x0fce getvar version
version: 0.3
finished. total time: 0.001s

C:\Users\Kroela\Pictures\fastboot>fastboot.exe -i 0x0fce oem unlock 0xKEY 1B05A7
743DFB1A24

(bootloader) Unlock phone requested
FAILED (remote: oem unlock 0xFFFFFFFFFFFFFFFF)
finished. total time: 0.002s

C:\Users\Kroela\Pictures\fastboot>.
Graag hoor ik je rectie

Bewerkt (24 april 2013 15:12)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.