Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

lordfreak

lordfreak

• Lid sinds 30 juli 2010
  • Berichten 261
  • Reputatie 0
  • 24 januari 2011
  • 21:20

Er zijn hier al veel berichten over de nieuwste custom roms en allemaal verschillende proberen. Heel mooi natuurlijk dat dit nu kan. Dit houdt ook in dat we zelf custom roms kunnen gaan maken.
En dat is precies wat ik wil proberen
Ik heb gekeken naar wat custom roms en denk dat het met wat tijd en inspanning wel zou kunnen lukken. Verwacht natuurlijk geen dingen zoals Gingerbread die in zijn geheel werkt.
Dit is een beetje mijn plan:
Android 2.1, de laatste rom aanpassen. Deze omdat deze het meest stabiel is en goed werkt.
De meeste standaardapps vervangen. En daarom heb ik natuurlijk wat feedback van jullie nodig. Ik zal een lijstje maken met wat ik in gedachte heb, en dan kunnen jullie reageren en nieuwe ideeën geven. Als je een voorstel doet voor een app, moet deze gratis zijn!

Launcher: Launcher Pro. Vooral omdat ik deze zelf gebruik en stabiel werkt. Maar dit kan zeker helemaal omslaan.

Keyboard: Anysoft Keyboard. Dit omdat deze gratis is en in de gratis versie heel veel functies zitten.

Berichten: Standaard app. Vind deze zelf persoonlijk het fijnst werken en ziet er goed uit.

Browser: Standaard, al ben ik sterk aan het overwegen om deze te vervangen voor eentje met meer functies. Dus voorstellen zijn welkom.

Calculator: RealCalc

E-mail app: Sloop ik eruit, alleen gmail laat ik erin zitten. Deze kan nog wel geïnstalleerd worden, als je het zelf echt wilt.

File Manger: AndroZip.

Galerij: Standaard android app.

Wekker: graag wil ik deze vervangen, want persoonlijk vind ik de app echt niet lekker werken, maar kan niet een goede vervanger vinden.

Muziek app: standaard

Telefoon, telefoonboek en market blijven vanzelfsprekend hetzelfde

Ook ben ik nog op zoek naar iemand die goed kan ontwerpen/photoshoppen.
Want natuurlijk moet een goede rom ook wel een beetje een mooi uiterlijk hebben.
Helaas kan ik dat echt niet, dus als je er mee overweg kan, laat het weten.

Nog wat meer informatie:

In de custom rom, komen alleen ‘basis’ apps te staan. De rest kan je natuurlijk downloaden uit de market. Waarom dan apps vervangen in een custom rom zou je denken? Veel mensen hebben naast de standaard apps, apps die hetzelfde doen omdat die beter werken. Kost weer allemaal ruimte en is dus erg zonde.

Wat er verder nog inkomt: Dualtouch, xRecovery, JIT V2…

Bewerkt (24 januari 2011 21:20)
ddaemen

ddaemen

• Lid sinds 11 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2011
  • 00:27

Ik vindt het wel heel interessant hoe je eigen ROMs maakt, hoe doe je dat?

Launcher: Eerlijk gezegd vindt ik de SemcHomeL.apk van Sony Ericsson best goed, is ook een stuk lichter als Launcher pro.

Keyboard: Anysoft Keyboard ken ik niet, ik gebruik smart keyboard omdat er een soort van gamepad op zit

Berichten: Standaard app vind ik ook goed, jammer is dat je de ontvangst tijd ziet en niet de tijd die verstuurd is.

Browser: Standaard, heb nog geen andere geprobeerd.

Calculator: RealCalc, ken ik niet

E-mail app: Alleen Gmail erin zitten laten inderdaad.

File Manger: ik gebruik astro file manager

Galerij: Standaard andriod app laten!

Wekker: Ik denk dat alarmdroid wel goed is.

verder nog mijn apps:
- aDosBox
- Advanced Task Killer Free
- AndFTP
- androidVNC
- APN OnOff
- ASTRO
- AutoRotate OnOff
- AutoSync OnOff
- Brightness Level
- Compass
- G-MoN
- Facebook
- G-Force
- GameBoid Lite
- GBCoid Lite
- Gearoid Lite
- LED Light
- Linpack for Android
- Nesoid Lite
- OverclockWidget
- Overlook Fing
- Quadrant Standaard
- ROM Gripper
- Root Explorer
- SNesoid Lite
- Terminal Emulator

Bewerkt (25 januari 2011 00:27)
Chida

Chida

• Lid sinds 30 oktober 2010
  • Berichten 614
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2011
  • 09:08

Als ik een launcher zou gebruiken dan zou dat echt ADW Launcher EX zijn. Die heb ik ook draaien, lekker smooth en heel uitgebreid! Beter dan LauncherPro Plus. Misschien dat iemand hier met mij een Custom ROM wilt maken?

Bewerkt (25 januari 2011 09:08)
kwarkje

kwarkje

• Lid sinds 24 september 2010
  • Berichten 274
  • Reputatie 10
  • 25 januari 2011
  • 13:00

Heel fijn idee, Lordfreak, zou mee willen helpen, maar geen tijd en (nog) geen deskundigheid…

Mijn ideeën:

- Pre-rooted? Is hartstikke handig voor gebruikers…
- Keyboard: ik gebruik de standaard, maar ga die Any Soft es testen, lijkt een goede/mooie…
- Browser: ik gebruik “Dolphin Browser HD”, lekker snel, goed navigeerbaar, probeer es…
- Calculator: ik gebruik de standaard, ik reken niet zo veel, bevalt best…
- Wekker: ik gebruik na lang zoeken en vele apps afkeuren: “Better Alarm Clock Free”; zeer tevreden mee, wekt ook als je de foon op “stil” hebt staan, customizable, prima appje
- File Manager: ik gebruik “ES File Explorer”, vind ik een handige, maar er zijn er (véél) meer, natuurlijk…
- verder idd standaard laten wat jij aanbeveelt, heb ik ook allemaal standaard..
- verder gebruik ik ook Advanced Task Killer Free, APNOn/Off en Root Explorer; AK Notepad of Andro Notes voor de snelle aantekeningen, de camera, niet te vergeten (vind ik heel belangrijk, heb ik al veel lol van gehad, moet er per se in, van mij!); Quik Boot en Fast Reboot, Youlu Address Book; Apps organizer; Pure Calender; diverse zon-maan-progs; en een ander/beter backup-appje, zoals bv. “Backup Contacts” of zo.
- niet te vergeten: Titanium Backup!

Hoop dat je hier wat aan hebt. Sukses!

(vraagje, misschien een beetje off-topic: wat doet een Launcher?)

groet,

kwarkje

Bewerkt (25 januari 2011 13:00)
lordfreak

lordfreak

• Lid sinds 30 juli 2010
  • Berichten 261
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2011
  • 13:31

@ddaemen er zijn verschillende aspecten ten eerste heb je natuurlijk het uitzoeken van apps. Dat is nog het makkelijke deel, een kwestie van dingen weghalen en vervangen door andere. Het lastige deel is om het ook een ander uiterlijk te geven. Daarvoor moet je dingen gaan aanpassen, .apk's openen. Dus het is ligt er zelf ook aan hoe diep je wilt gaan.

@kwarkje een launcher is zou maar zeggen waar je apps staan, en je homescreens.

Top dat jullie ook je ideeën delen, dan kan ik ook eens naar andere apps kijken. Wat betreft andere apps: die zet ik er niet op, dat kan je zelf nog installeren. Het idee wat ik heb is het gewoon zo basis mogelijk te houden en dan kan je zelf natuurlijk je eigen apps installeren.

Bewerkt (25 januari 2011 13:31)
kwarkje

kwarkje

• Lid sinds 24 september 2010
  • Berichten 274
  • Reputatie 10
  • 25 januari 2011
  • 14:24

Dank je, Lordfreak, ik denk dan dat ik als Launcher Apps organiser gebruik. Bevalt me prima.
Enne, wat dacht je van Whatsapp? 1e jaar gratis…

Groet,

kwarkje

Bewerkt (25 januari 2011 14:24)
lordfreak

lordfreak

• Lid sinds 30 juli 2010
  • Berichten 261
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2011
  • 15:42

Is er behoefte voor een standaard apps2sd (als dit kan)? weet dat veel mensen dit gebruiken, maar gebruik het zelf niet.
Als er genoeg mensen zijn wil ik het natuurlijk wel proberen.

Bewerkt (25 januari 2011 15:42)
ozzybulldog

ozzybulldog

• Lid sinds 04 december 2010
  • Berichten 240
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2011
  • 17:31

Browser: Dolphin
Keyboard: maakt me niet uit, probeer toch steeds verschillende uit
File manager: ASTRO filemanager
Calculator: maakt niet uit
E-mail: gebruik ik wel
Moxier mail: gebruik ik ook voor mijn werk

Andere apps, Root explorer, Titanium backup (pro), MyBackup root, Autokiller memory optimizer, 3 (Musicplayer), 3G watchdog, Linpack, Quadrant, Quick boot, enz…

Root enabled en xRecovery installed zou handig zijn. En verder zo ligt mogelijk, dus zoveel mogelijk ballast (SE zooi) verwijderen

Oz

Bewerkt (25 januari 2011 17:31)
ozzybulldog

ozzybulldog

• Lid sinds 04 december 2010
  • Berichten 240
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2011
  • 17:33

lordfreak;89242
Is er behoefte voor een standaard apps2sd (als dit kan)? weet dat veel mensen dit gebruiken, maar gebruik het zelf niet.
Als er genoeg mensen zijn wil ik het natuurlijk wel proberen.

Apps2sd kan volgens mij pas vanaf versie 2.2.

Oz

Bewerkt (25 januari 2011 17:33)
Android_User

Android_User

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 692
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2011
  • 18:50

@ddaemen je gebruikt een overclock app die ik nergens kan vinden: overclock fing, wat is dit?

Bewerkt (25 januari 2011 18:50)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren