Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Ja inderdaad,Profimail was echt super,was er ook voor WM 6.
Maar ik heb nog niks vergelijkbaars kunnen vinden.
Ik hou dit topic in de gaten.
En eens rebooten heeft ook niet geholpen ?
Nee al geprobeerd. Maar nu een dag later en 30 emails zonder notificatie ineens wel een notificatie linksbovenin. Raar. BUG??
je moet instellen dat je je mailbox wil refreshen elk uur of half uur, want anders dan doet ie dat pas als je er zelf op klikt
Iliass-Blauw;20075Denk niet dat dit direct een oplossing is. Zelfs wanneer je manueel mail ophaalt krijg je een notificatie .
je moet instellen dat je je mailbox wil refreshen elk uur of half uur, want anders dan doet ie dat pas als je er zelf op klikt
Heb je het over mail via pop3 of gmail. Als die laatste wel werkt kun je de “normale” email doorsluizen naar gmail. Dit moet je dan instellen in gmail op de computer. In gmail verschijnen ze dan in een eigen map.
Groeten…
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb 2 accounts ingesteld: 1 gmail account met IMAP (dus NIET in de gmail app, maar in de standaard email client) en een email account (POP3) van mijn eigen domein naam. Bij beide heb ik ingesteld dat iedere 5 minuten de mail gecheckt moet worden. Het volgende gebeurt:
- soms krijg ik helemaal geen notificatie als er nieuwe email is
- soms krijg ik pas heel laat een notificatie
- soms krijg ik een notificatie, direct nadat ik mijn toestel ontgrendel
Het patroon van “soms” heb ik nog niet ontdekt maar deze manier van mail ophalen lijkt niet te werken. Handmatig verversen is allemaal geen probleem, dus de mailinstellingen zelf lijken in orde. Gmail met IMAP in the gmail client zelf werkt overigens wel goed, alleen kost dat veel meer accu, vandaar dat ik liever, bijv. eens per uur synchroniseer. Ik kan er, behalve in dit forum op internet verder niet veel over vinden dus vraag me af of ik nu iets verkeerd doe of niet.
Grtz
Rene
VjT
Is er trouwens een beter emailprogramma voor Android te krijgen dan de inbuild want deze is wel erg eenvoudig wat betreft voorkeursinstellingen.
Gr,Vincent
VjT;17392
Ik krijg in mijn statusbalk geen emailmelding te zien als het mailprogramma nieuwe emails heeft binnengehaald.
In de instellingen staat dat dit wel moet gebeuren.
Doe ik nu wat verkeerd?
Gr,Vincent
Ik krijg in mijn statusbalk geen emailmelding te zien als het mailprogramma nieuwe emails heeft binnengehaald.
In de instellingen staat dat dit wel moet gebeuren.
Doe ik nu wat verkeerd?
Is er trouwens een beter emailprogramma voor Android te krijgen dan de inbuild want deze is wel erg eenvoudig wat betreft voorkeursinstellingen. Ik zoek iets a la Profimail voor Symbian
Gr,Vincent