Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

lordfreak

lordfreak

• Lid sinds 30 juli 2010
  • Berichten 261
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2010
  • 20:16

Hey allemaal,

Sinds de vorige update, waarbij je een thema kon instellen in timescape kwamen er ook vragen om je eigen achtergrond te kunnen instellen.
Dat kan nu nog niet. Echter, de X10 is geroot, dus waarom zullen we nu niet verder kijken?

Goed, waar ik op dit moment ben (je hebt sowieso een geroot toestel nodig!).
De thema's die je als achtergrond kan instellen hebben een speciaal pakket. ( kijk bij toepassingen beheren, daar zie je staan Timescape Theme .

Nu heb ik mijn toestel geroot en via titantium backup een backup gemaakt van Theme Blue.
Dit zet hij als .tar op de SD-Kaart en vervolgens, als ik deze uitpak (met 7-zip, winrar werkt niet) krijg ik alleen maar lege mappen.

De mappen: Data > Data > com.sonyericsson.android.timescape.theme.blue > lib >

Ik heb wel geprobeerd om apps te maken, dus ik weet waar de com.sonyericsson.android.timescape vandaan komt.

Nu, op dit punt kom ik niet verder. Elke verschillende kleur heeft dus een aparte groep, maar op de telefoon zelf kan ik deze bestanden niet vinden. Verder, hoe passen we lege mappen aan?

Misschien is er iemand die op dit punt meer weet en verder kan helpen?

lordfreak

Bewerkt (22 april 2013 12:32)
Obiku

Obiku

• Lid sinds 16 juni 2010
  • Berichten 344
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2010
  • 21:15

Ik heb even wat rondgekeken, maar op het XDA-developers forum komen ze nog niet verder dan de bestanden identificeren: Timescape theme change? - xda-developers

En als ze het daar nog niet hebben ‘gehacked’, dan lijkt het me sterk dat iemand anders het al wel gelukt is.

lordfreak

lordfreak

• Lid sinds 30 juli 2010
  • Berichten 261
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2010
  • 08:59

Maar de echt grote namen zijn er nog niet mee bezig. Die zijn nog bezig met de custom roms.
Plus, dat is al een ouder topic, waar maar 1 iemand op heeft gereageerd, dus dan kom je ook niet veel verder.

Ik wil niet zeggen dat het ons lukt, maar we kunnen het in ieder geval proberen.

En we zijn weer een stapje verder. Ik heb timescape ook gebackupt, en bij het bestand gekomen waar je het theme instelt.

Het heet Timescape_Theme_Change.xml

en bevat het volgende:

<?xml version=“1.0” encoding=“utf-8” standalone=“yes” ?>
- <map>
<string name="Timescape_copy_complete_package_name“ />

<string name=”Timescape_copy_status“>0</string>

<string name=”Timescape_package_name">com.sonyericsson.android.timescape.theme.green</string>

</map>

Ik heb op dit moment dus de groen achtergrond ingesteld.

En nog iets waar ik ben achter gekomen: Er worden wel foto's opgeslagen van hyves. Raar dat je dan toch niet de afbeeldingen als contactpersoon kan instellen.

Update:

Ik heb de timescape apk van mijn telefoon gehaald. In die apk zaten alle thema's. Vervolgens heb ik er eentje van verwijderd en deze vervolgens vervangen door een eigen foto. Met hetzelfde bestandformaat en dezelfde naam.

Er zijn van elk thema 4 afbeeldingen. Voor de roze is dat:

sakura in .png, sakura_thumbnail in .jpg, ts_sakura in .png en ts_sakura_thumbnail in .jpg. Ik heb dus alle 4 deze bestanden vervangen en vervolgens weer een .apk gemaakt van timescape.

Het probleem is dan dat hij niet meer wilt installeren. Ik heb eerst de andere timescape verwijderd, maar deze wil er niet op. De originele timescape die ik had opgeslagen, installeert hij wel. ( Dus misschien ook op andere telefoons?).
Heeft iemand een idee hoe ik het voor elkaar kan krijgen om de nieuwe .apk te installeren? of waar ik op moet letten, zodat hij hem wel accepteert?

lordfreak

lordfreak

• Lid sinds 30 juli 2010
  • Berichten 261
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2010
  • 20:04

Timescape heb ik uit systeemapplicaties kunnen halen en is nu geïnstalleerd als gewone app. Wat dus betekent dat ik hem ook gewoon kan verwijderen via toepassingen en niet perse via Root.

Verder heb ik in het volgende topic (http://www.androidworld.nl/forum/android-development/6119-een-apk-extracten-cq-maken-van-een-gedownloade-app-van-bijv-market-hoe-2.html#post32423), nog wat ideeën opgedaan en vragen gesteld.

Ik ben dus alweer een paar stapjes verder en pas als het gelukt is kan iemand misschien een app maken om dit via een makkelijk proces te doen. Al blijf ik denken dat het niet kan als je geen root hebt.

Heb de .apk van het theme ook van de telefoon af kunnen halen.

Update:
Door proberen het programma te signen, weet ik nu waar de fout zit.
Het manifest moet aangepast worden om de nieuwe plaatjes te accepteren.
Dus als iemand weet hoe dat simpel moet? Anders ga ik het uitpluizen.

lordfreak

lordfreak

• Lid sinds 30 juli 2010
  • Berichten 261
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2010
  • 16:28

Oké ik ben aangekomen bij de laatste hindernis. Al denk ik dat dit de grootste is.
Wat ik ook probeer, ik krijg Timescape niet geïnstalleerd na deze aangepast te hebben.
Vervolgens heb ik het geprobeerd met de Theme's van Timescape.
Dat zij namelijk ook aparte apk's. Zelfs als ik deze niet aanpas, maar alleen hersign doen ze het niet.
met niet system apps, zoals androidworld reader, heb ik geen problemen.

ik vrees dus dat om Timescape opnieuw te installeren dit moet met een key van SE.
De apk krijg ik namelijk ook niet gepusht in mijn system folder.
Dus ik ben bang dat het project hier strandt. Tenzij iemand opeens een goed idee heeft.
Of tenzij de bootloader gekraakt wordt natuurlijk, maar dan laat ik het over aan de grote namen.
Ik wil in ieder geval de mensen bedanken die geprobeerd hebben om te helpen.
In het bijzonder Leander, zonder hem was ik niet eens toegekomen aan het signen.

lordfreak

Bewerkt (22 april 2013 12:36)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren