Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Shifty

Shifty

• Lid sinds 23 augustus 2010
  • Berichten 331
  • Reputatie 0
  • 18 november 2010
  • 08:30

Obiku;59997
En met alle respect, maar er wordt gedaan alsof de update naar 2.1 de ‘holy grail’ is. Ik heb het nu sinds zondag en ik ben blij dat het er nu is, maar het is niet zo dat ik plotseling allemaal coole dingen kan doen met mn toestel die eerst onmogelijk waren.
Couldnt agree more/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (18 november 2010 08:30)
olafski

olafski

• Lid sinds 02 juli 2010
  • Berichten 408
  • Reputatie 0
  • 18 november 2010
  • 10:47

Ik wist bij het kopen dat er 1.6 op zat. Maar omdat ik het qua design één van de mooiste apparaten vond en in een gesprek tussen SE en Tweakers(en in andere media) er werd aangegeven dat er snel een update zou komen, heb ik ook voor de X10 gekozen. Dit was April. Volgens mij was er toen al 2.2, maar sowieso al 2.1. Ik was met 1.6 net zo gelukkig als nu met 2.1, hoewel het nu leuk is dat je wat mee kan met de rest van de Androids. Ook in verschillende bladen, zoals Smartphone en de PCM, wordt de X10 ook afgekraakt enkel op het feit dat ze met een oud OS, 1.6 dus, leveren. Ondanks dat het niet veel uitmaakt, vind ik wel dat SE:
1- eerder met 2.1 had moeten komen
2- niet specifieke 2.1 zaken er uit had moeten slopen
3- je niet had moeten opzadelen met apps die je niet wilt, had optioneel moeten zijn
4- qua communicatie ZEER slecht is naar zijn klanten. Antwoorden van groter politiek-gehalte dan bij SE, heb ik nog niet gezien.
5- haar afspraken qua accessoires ook niet nakomt. Begin dit jaar bij tweakers werd er gezegd dat er verschillende accesoires zouden komen. Zeker omdat X10 hun vlaggenschip is…. We hebben nu de Liveview, wat voor een hele specifieke groep is. Maar een docking is toch wel het minste dat er mag uitkomen?

Al met al ben ik wel tevreden met de X10. Het is een mooi apparaat. Maar kijkende naar de bovenstaande punten denk ik niet dat ik weer snel voor SE zal kiezen.

Bewerkt (18 november 2010 10:47)
Shifty

Shifty

• Lid sinds 23 augustus 2010
  • Berichten 331
  • Reputatie 0
  • 18 november 2010
  • 11:47

Wat betreft slechte communicatie en beloftes niet nakomen kan ik je natuurlijk geen ongelijk gevenAccessoires boeit me persoonlijk niet zoveel.

Bewerkt (18 november 2010 11:47)
ddaemen

ddaemen

• Lid sinds 11 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 18 november 2010
  • 12:25

@olafski, ik was met 1.6 ook gelukkig die zag er goed uit maar met 2.1 ziet het er zelfs nóg beter uitkwa functionaliteit is verder niet veel verandert (vindt ik) het staat alleen net effe op een andere plek.

@shifty tuurlijk ben je als klant verantwoordelijk voor wat je koopt (natuurlijk) maar het is wat olafski zegt: ik heb de x10 gekozen om hardware en design. 1.6 was toen nog niet oud en 2.1 zou snel komen. Als je de ziekte van “updategeilheid” hebt moet je natuurlijk niet voor een x10 gaan maar voor een HTC dat ben ik met je eens. Maar ik wist niet toen ik de x10 kocht dat ik last had van “updategeilheid”. ik ben wel inmiddels genezen als ik nu zie dat 2.1 bovenop 1.6 geen toegevoegde waarde heeft maar dat het alleen maar mooier uit ziet.

Bewerkt (18 november 2010 12:25)
rico91

rico91

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 19 november 2010
  • 19:35

Ik heb dan geen ‘updategeilheid’.. Maar ben inmiddels wel een beetje pist. Niet omdat je met 1.6 niks kan ofzo.. Maar wordt wel een beetje irri als je steeds weer een nieuw bericht hoort van dat de update elke keer beschikbaar is terweil niet iedereen het dus kan dowloaden.. Heb steeds die verichtjes gelezen op android world o.a. Dat de update er is of dat hij binnen een dag komt en elke keer wordt het weer opgeschoven. Nou las ik pp twitter ook alweer iemand dir zegt dat de update over een week komt.. Dit zal ook weer een maand worden denk ik..
Maar het is ook wel een beetje sneu als er nu al android 3.0 is en wij hebben nog 1.6.. Lopen misschien een beetje achter?? Klein beetje maar hoor.

Maaaaaaaaar ! Ik kan nog bellen, volgensmij is een telefoon daar ook voor bedoeld.. Mij hoor je niet klagen xD

Bewerkt (19 november 2010 19:35)
Obiku

Obiku

• Lid sinds 16 juni 2010
  • Berichten 344
  • Reputatie 0
  • 19 november 2010
  • 21:38

De communicatie om updates heen is inderdaad erg verwarrend. Iedereen wijst naar elkaar, Google, de fabrikanten en de providers. Ik zou wel eens wat transparantie willen zien in het goedkeuringsproces, oftewel: wat zijn precies de stappen en wie is er verantwoordelijk en bij wie ligt de ‘bal’ op dit moment. Ik vind dit de verantwoordelijkheid van de provider, omdat dit de meest variabele partij is in het proces.

Bewerkt (19 november 2010 21:38)
ddaemen

ddaemen

• Lid sinds 11 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 20 november 2010
  • 10:07

volgens iemand van tweakers.net (Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 5 - Android - GoT) gaat het process zo

Als eerste moet SE de software af maken en intern testen. Daarna wordt de software doorgestuurd naar telecomproviders die hun goedkeuring moeten geven, evenals Google. Door vertraging in het schrijven van de software, wist SE te vertellen dat update uitgesteld zou worden naar eind oktober. Vervolgens hebben ze eind oktober de software doorgestuurd naar de telecomproviders en google. SE heeft echter geen grip op het process dat de telecomproviders en google doorlopen, dus kan geen datum noemen. Pas als SE van alle partijen een ‘OK’ ontvangen heeft, kan de software online voor alle unbranded toestellen.
Ondertussen gaan telecomproviders ook met deze software aan de gang om die aan te passen voor hun branded toestellen. Deze wordt vervolgens ook weer goedgekeurd door Google (en waarschijnlijk SE) en dan krijgen ook de branded toestellen hun update

Bewerkt (20 november 2010 10:07)
ddaemen

ddaemen

• Lid sinds 11 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 20 november 2010
  • 10:10

uh, misschien vreemde vraag maar heb je PC companion geinstalleerd? die installeert dan de adb drivers mee.

sorry, verkeerde topic

Bewerkt (20 november 2010 10:10)
Obiku

Obiku

• Lid sinds 16 juni 2010
  • Berichten 344
  • Reputatie 0
  • 20 november 2010
  • 14:26

ddaemen;61136
volgens iemand van tweakers.net (Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 5 - Android - GoT) gaat het process zo

Als eerste moet SE de software af maken en intern testen. Daarna wordt de software doorgestuurd naar telecomproviders die hun goedkeuring moeten geven, evenals Google. Door vertraging in het schrijven van de software, wist SE te vertellen dat update uitgesteld zou worden naar eind oktober. Vervolgens hebben ze eind oktober de software doorgestuurd naar de telecomproviders en google. SE heeft echter geen grip op het process dat de telecomproviders en google doorlopen, dus kan geen datum noemen. Pas als SE van alle partijen een ‘OK’ ontvangen heeft, kan de software online voor alle unbranded toestellen.
Ondertussen gaan telecomproviders ook met deze software aan de gang om die aan te passen voor hun branded toestellen. Deze wordt vervolgens ook weer goedgekeurd door Google (en waarschijnlijk SE) en dan krijgen ook de branded toestellen hun update

Helder verhaal, thanks

Bewerkt (20 november 2010 14:26)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.