Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Markm93

Markm93

• Lid sinds 26 juni 2014
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 16 januari 2016
  • 16:31

Beste,

Allereerst, waarom is er geen Xperia Z5 sectie?
Maar dat terzijde.

Ik ondervind wat irritaties bij mijn Z5. Voorheen had ik een Nexus 5 en toch ben ik wel negatief onder de indruk van de Z5. Het gaat vooral om het geheugengebruik (zowel opslag als RAM). Indirect gaat het dus ook om het batterijgebruik (meer ram = meer batterijverbruik).

Nu ben ik erachter gekomen dat het Android systeem maar liefst 9,42 GB is. Bijna 10 gig!!? Ter vergelijking. Mijn Nexus 5 heeft slechts 1,83 GB bij het Android systeem. Het lijkt me toch heel erg sterk dat de Sony-schil liefst 8 GB is? Beetje vreemd.

Ten tweede vind ik het RAM-gebruik erg vervelend. De Z5 heeft 3 GB RAM, maar het voelt alsof hij slomer is dan mijn Nexus 5 (2GB RAM). Dat kan je toch niet verwachten voor een telefoon van 699 euro? Nu heb ik een appje, genaamd Clean Master. Deze app is voor velen niet onbekend denk ik. Als ik de telefoonboost erdoor gooi en ik sluit ook nog eens alle apps via het 'vierkantje', ga ik er dus vanuit dat ALLE apps zijn afgesloten en op slaapstand staan.

Nu komt het vervelende. Zelfs als ik helemaal niets verbruik, gebruik ik alsnog 2 GB ram, standaard. Dat betekent dat 1 spelletje draaien mijn hele RAM-geheugen er doorheen jaagt, waardoor het accuverbruik vreselijk hard gaat. Het kan toch niet zo zijn dat alleen het Android systeem (9,42 GB) liefst 2 GB RAM vraagt? Heb ik iets fout gedaan of hoe kan dit?

Verder is de Z5 een heerlijke telefoon hoor

Groetjes Mark

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.