Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

chamwildenburg1

chamwildenburg1

• Lid sinds 08 oktober 2016
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2016
  • 12:19

Beste forum leden,

Wie kan mij helpen?

Na aanpassingen aan de rom, ben ik in de problemen gekomen.
Eerst heb ik de bootloader unlocked, dit ging prima.
Toen heb ik de aanwijzingen van deze tutorial toegepast: http://androiding.how/root-xperia-z5/

fastboot flash boot z5_stock_fixed.img

adb shell mountadb shell cat /proc/partitions
adb shell mount /dev/block/platform/soc.0/by-name/system /system
adb shell mount /dev/block/platform/soc.0/by-name/userdata /data

adb push UPDATE-SuperSU-v2.46.zip /data/media/0/adb shell twrp install /data/media/0/UPDATE-SuperSU-v2.46.zip
adb shell rm /data/media/0/UPDATE-SuperSU-v2.46.zip

adb reboot

Nu heb ik wel Superuser en TWRP, maar reboot into recovery kan alleen met de opdrachtprompt en TWRP kan geen opdrachten uitvoeren.
Ik heb geprobeerd het toestel met de orginele TFT te flashen, maar hier krijg ik ook foutmeldingen.
Met Xperia companion krijg ik ook de foutmelding: UEGetPhoneInfoRootedDevice UE_2003.

Wat ik eigenlijk wil, is om de orginele stock rom weer terug op de telefoon te plaatsen/flashen.

Wie kan mij helpen?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 8 oktober 2016
  • 15:22

Ik weet nagenoeg niets van Sony telefoons, maar ik doe een poging.

Wat is het probleem dan, is het rooten niet juist gegaan of start het toestel nu niet meer op.

En je moet wel zorgen dat de bestanden die je wilt gaan flashen/gebruiken in de adb folder moeten staan of in ieder geval daar waar je het cmd venster opent.

Om te checken of je toestel goed gezien wordt in twrp is door het commando adb devicesin te geven je moet dan een nummer van het aangesloten toestel terug krijgen. Als je toestel in fastboot mode staat is dat fastboot devices,krijg je geen nummer terug kun je ook niets flashen.

Wil je helemaal terug naar Stock rom dan kun je het beste even op xda developers kijken, zie link.
Ik weet trouwens niet of de link voor jouw toestel is.

http://forum.xda-developers.com/xperia-z5

Bewerkt (8 oktober 2016 15:28) | link toegevoegd
chamwildenburg1

chamwildenburg1

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2016
  • 16:59

Hallo gismobinky,

Allereerst hartstikke bedankt voor je reactie.

Ik heb alle files in de adb folder zitten, dat werk ook prima, en adb devices geeft ook het nummer van het toestel weer.
Ik ga er vanuit dat het probleem dat ik ondervind losstaat van het merk Sony.
Er moet idd iets zijn misgegaan tijdens het rooten.
Het is me wel gelukt de telefoon te rooten, controlle met Root Checker Basic geeft dat aan.
Het lukt echter niet dmv reboot into recovery het toestel in de recovery mode te krijgen.
Als ik dit via de pc doe boot in recovery met adb lukt het wel, maar TWRP kan geen nandroid backup maken.
En omdat het ook niet meer lukt .img of .tft te flashen, heb ik het vermoeden dat ik tijdens het rooten de verkeerde commando's heb gegeven:
adb shell mountadb shell cat /proc/partitions
adb shell mount /dev/block/platform/soc.0/by-name/system /system
adb shell mount /dev/block/platform/soc.0/by-name/userdata /data
Het lijkt er namelijk op dat er iets niet klopt in de configuratie van de rom tijdens het flashen.

Ik zou mijn actie dolgraag ongedaan zien, maar het lukt me helaas niet.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 8 oktober 2016
  • 17:58

dat klopt ook wel dat twrp niet helemaal werkt, normaal gesproken om twrp erop te krijgen geef je het commando fastboot flash recovery naam.recoveryterwijl je toestel in fastboot mode staat, maar wat ik zo lees in de link van jouw tutorial werkt twrp maar deels, het enigste wat je doet is twrp booten op jou toestel met het commando fastboot boot recovery.img staat ook in die tutorial,

This will boot your Z5 into TWRP recovery but you may not see it on screen since it’s broken. This is okay.

en de commando's daarna wordt het toestel gemount terwijl twrp actief is en daarna kun je de superuser.zip naar je toestel pushen en installeren.

in wezen zie je niets van twrp maar hij wel actief.

als je een backup wilt maken van de huidige rom klik dan even hier dan kom je op een pagina waar je allerlei commando's in twrp in kunt geven, daar staat ook backup bij.

http://www.pocketables.com/2014/10/using-twrps-new-adb-interface.html

dus eerst twrp booten en dan een commando ingeven wat je wilt doen, je moet wel beginnen met adb shell ***commando***

ik geef wel even een waarschuwing mee, pas hier mee op je kunt je toestel onherstelbaar bricken, en al helemaal omdat die twrp die je gebruikt maar deels werkt.

voor dat je dit probeerd zoek naar een custom recovery voor jouw toestel die wel geflashed kan worden, dat scheelt je een hoop ellende. 

of zoek op xda developers naar een werkende custom recovery.

of terug naar de stock rom, zie onderstaande link, helaas heb ik geen ervaring met de sony flash tool ik zou dus ook niet weten wat die foutmelding is.

https://www.youtube.com/watch?v=oe1esM6iMY0

Bewerkt (8 oktober 2016 18:13) | Text aangepast
chamwildenburg1

chamwildenburg1

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2016
  • 19:54

Ik heb naar aanleiding van je beschrijving de aanwijzingen opgevolgd, maar weer lukt het niet om met FlashTool de stock rom te flashen. Ik heb een afbeelding van FlashTool output toegevoegd.
Ik probeer nu zo'n 2 dagen door te goeglen en forums af te struinen een oplossing voor mijn telefoon te vinden, er staat niets op dat bewaard moet blijven, dus een volledige format zou perfect zijn.
Mag ik je vragen of jij mijn telefoon onder je hoede wilt nemen? Als het jou niet lukt de telefoon op orde te krijgen, dan heb ik gewoon pech.
Ik hoor graag van je.
M.v.g.
Cham

Bijlage:

Bewerkt (8 oktober 2016 20:49)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 8 oktober 2016
  • 20:03

ik kan de bijlage niet zien.

ik zal wel even contact met jou opnemen via whatsapp.

haal je 0 zes nummer wel even weg hier, anders krijg je zodadelijk allelei rare berichten, spam enz….

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 8 oktober 2016
  • 20:10

via skype is ook een mogelijkheid, zo heb ik wel meer personen hier geholpen.

ik doe je wel een prive'bericht met mijn skype naam.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.