Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Probleem bleek niet aan de hard- of software te liggen, maar aan de SIM-kaart van Vodafone. Blijkbaar werken sinds de grote brand bij Vodafone oude generatie SIM-kaarten niet meer optimaal. “Die vallen de laatste tijd een voor een uit, met onvoorspelbare klachten”, aldus een Vodafone-medewerker. Met het plaatsen van een nieuwe generatie SIM-kaart waren mijn problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.
Sinds een paar dagen kan ik niet meer bellen met mijn toestel (of gebeld worden of internetten) nadat het toestel een paar minuten in standby mode heeft gestaan. Het toestel geeft wel aan dat het signaal heeft (meerdere streepjes), maar bellen (en gebeld worden, internetten) gaat dus niet.
Als ik het toestel uit en aan zet, kan ik daarna wel bellen, gebeld worden, etc. Het is dus geen probleem met het netwerk.
Bijkomend verschijnsel is de batterij in hoog tempo leegloopt. Maar ik vermoed dat er een relatie is met het voorafgaande.
Het probleem doet denken aan wat ik lees over een probleem met Nexus-toestellen in april toen de update naar Android 4.0.4. uitkwam.
Ik heb zelf een SONY Xperia P met Android 4.0.4.
Iemand anders die dit probleem heeft/gehad heeft? En weet wat de oplossing is?