Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 28 maart 2014
  • 12:21

hierbij een review van KitKat op de Sony Xperia Z1.
ik heb de update inmiddels ruim een week binnen en schrijf de review nu pas aangezien de batterijduur eerst geoptimaliseerd moest worden. ik kan gelijk al melden dat de batterijduur een stuk beter is geworden!
ik ga misschien dingen noemen die op 4.3 .136 firmnware al aanwezig was maar deze update heb ik nooit geinstalleerd gehad.

ik zal om te beginnen gelijk verder gaan over de batterijduur.
op 4.3 .290 firmware was mijn batterijduur op zijn max 18 uur met 6,5 uur screen on time.
nu met 4.4 heb ik al 28 uur met 7 uur screen on time gehaald! dus een forse verbetering!

ook viel mij op dat je bij het menu “ontwikkelaarsopties” een nieuwe functie hebt genaamd snel opstarten, dit zorgt er voor dat het toestel super snel opgestart is. helaas heb ik bij de ontwikkelaars opties niet de functie gevonden voor schakelen tussen Dalvik en Art. ik hoop dat dit bij de volgende update wel beschikbaar komt.

de camera heeft ook een aantal veranderingen meegekregen: de camera start sneller op als ik hem opstart via de fysieke knop en de Superior Auto mode werkt weer ietsjes beter(lees minder ruis). ook heb je nu de optie om de camera handmatig op 15,5 megapixel te zetten.

Verder is het notificatiescherm veranderd: de snelle instellingen zitten niet meer bij het notificatiescherm maar bij een apart tabje waardoor je notificatiescherm lekker clean blijft! je zou nu kunnen denken dat het langer duurt om bij de snelle instellingen te komen maar niks blijkt minder waar: als je je notifictiebalk met 2 vingers naar beneden trekt kom je direct bij de snelle instellingen en je kan hier nu een stuk meer iconen kwijt, 16 om precies te zijn.

ook word het wifi bereik per update beter, alleen jammer dat Sony hier op het begin steken heeft laten vallen! nu durf ik het wifi bereik eindelijk goed te noemen!

ook is er nu de mogelijkheid om screencast te gebruiken en draadloos printen is ook toegevoegd.

het toestel is sneller, stabieler en smoother geworden maar helaas word er nog steeds veel ram gebruikt. dit zal voor een groot gedeelte liggen aan mijn toestel: er synchroniseren continue 3 emailaccounts en er staan ruim 150 apps op. dit zorgt soms voor een force close voor apps maar dit gebeurt eigenlijk alleen op mobiele data en waarschijnlijk is dit vrij simpel op te lossen door hem eens op te schonen. ik wil vanmiddag hem eigenlijk gaan rooten en eens een andere rom proberen. dit zal ik wel met dualrecovery doen aangezien ik de standaard Sony rom toch wel erg prettig vind.

als jullie toevoegingen, op of aanmerkingen hebben kunnen jullie dit in de reacties laten weten!

veel plezier met de upodate, Booy Beerling

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

Pocohoo

Pocohoo

• Lid sinds 11 juni 2013
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 28 maart 2014
  • 23:29

Heel nuttige review, dank je Booyb!

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.