Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 10 mei 2014
  • 16:05

Aangezien ik zie dat er animo is om over development voor de Z1 te discussieren maak ik dit onderwerp aan! Nu word dit besproken in de verkeerde onderwerpen(heb ik zelf ook aan mee gedaan) en ik vind het netter om hier gewoon een eigen onderwerp voor te hebben. In dit onderwerp kunnen dus zaken zoals ROMs, kernels, recoveries etc besproken worden! Voor root is al een onderwerp dus dat kan daar besproken worden. Ik ga binnekort(ben momenteel nogal druk) mijn bootloader unlocken en wil dan zo veel mogelijk roms en kernels gaan testen en bespreken zodat anderen kunnen gaan vergelijken wat ze willen gaan flashen! Mochten anderen al verschillende roms, kernels etc hebben geprobeerd dan zou ik graag hier al wat van lezen! Heb al veel op Xda-developers gekeken en tot nu toe heeft qua kernels Pimped Kernel mijn voorkeur! Ik hoop dus ook dat iemand hier op het forum deze al geprobeerd heeft en zijn ervaringen wilt delen! Alle ervaringen met andere kernels en roms etc zijn natuurlijk welkom!

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

booyb

booyb

• Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 21 mei 2014
  • 16:43

en het eerste bericht in het development gedeelte van de Z1 is een feit! hierbij een korte tip om je batterijduur te verlengen als je gebruik maakt van mobiele data. degenen die hun batterijgebruik montitoren zijn vast bekend met het proces com.android.sonyericsson.wakeup. dit heeft te maken met fast dormancy en fast dormancy komt er simpel gezegd op neer dat netwerken heel snel aan en uit worden gezet. dit kan een echte batterijvreter zijn! hierbij beschrijf ik hoe je fast dormancy uitschakelt.

we hebben de volgende dingen nodig:
root acces( we moeten systeembestanden aanpassen en hier is altijd root acces voor nodig)
een root browser(astro volstaat ook)
een text editor(ik heb rb text editor gebruikt, deze stond al op mijn telefoon)
je mcc(mobile country code): deze is in nederland 204
je mnc(mobile network code).

via deze link kun je je mcc en mnc achterhalen: http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_country_code

nu we voorbereid zijn kunnen we aan de slag: open je (root) bestanden browser en navigeer naar .etc/fast-dormancy. open nu fd_custm_config.txt met je texteditor en verander de nummers achter mcc en mnc naar de eerder opgezochte nummers. sla deze instellingen op en herstart je telefoon. KLAAR! je zal nu een batterijverbetering merken wanneer je mobiele data gebruikt!

vanmiddag zal ik ook nog even een bericht plaatsen over hoe je je batterij kan verbeteren dmv een custom cpu governor in te stellen!

voor meer handleidingen en tips wil ik jullie uitnodigen om mijn facebook pagina BeerlingDevelopment te liken!

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

booyb

booyb

• Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 21 mei 2014
  • 17:46

iedereen wilt toch zijn batterijduur verlengen?! aangezien je waarschijnlijk geroot bent als je hier komt kijken is dit vrij simpel te doen door een speciale cpu governor in te stellen!

download One Power Guard(https://play.google.com/store/apps/details?id=com.onexuan.battery)en OPG Pro(https://play.google.com/store/apps/details?id=com.onexuan.battery.pro).

open One Power Guard en navigeer naar settings(rechts onderin). selecteer custom mode en zet je cpu frequency op minimum 300000 en op maximaal 1728000. vervolgens zet je je cpu governor op powersave en drukt op opslaan! mijn ervaring is dat je nu toch je toestel nog goed kan gebruiken en je batterijduur is behoorlijk verlengd! voor zware games open je weer One Power Guard en selecteer je in het optimize menu game/video mode. niet vergeten terug te zetten na het gamen;p!

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.