Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

zenilygy

zenilygy

• Lid sinds 28 november 2009
  • Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 4 augustus 2014
  • 17:02

Beste mensen,

Sinds 14 dagen eigenaar van een Xperia Z2 vers gekocht bij de MediaMarkt.

Niks aan de hand tot gisteren, lekker wezen varen de hele dag in de plasjes van Almere toestel totaal niet in aanmerking geweest met het water.
Ik kom thuis, er zaten wat vlekken op van me handen van de zonnebrand cremé. Ik denk geen probleem dan spoel ik hem even af onder de kraan. gewoon dus even afgespoeld met de klepjes goed dicht. Allemaal niks aan de hand, toestel deed het nog. Ik ga slapen, wordt wakker zie dat mijn notificatie lampje wit aan het knipperen was dus ik denk oh even kijken welke melding ik heb. Niks meer…..toestel deed helemaal niks meer. ik kijk achterop en ja hoor ik zie gewoon condens zowel op de camera lens als op de flitser.

Ik weet 100% zeker dat de klepjes goed dicht waren toen ik hem afspoelde onder de kraan. Dit heb ik gecheckt. We hebben het hier enkel over afspoelen onder de kraan, mijn Z2 heeft verder nog geen zwemles en water gezien.

Ik ben er altijd super zuinig op en heb er ook een hoesje omheen.

Ik lees vooral op xda en youtube veel mensen die dit probleem hebben.

Wat is jullie ervaring en gebruik met water en welke omstandigheden?

papegaai01

papegaai01

• Lid sinds 20 augustus 2012
  • Berichten 120
  • Reputatie 0
  • 5 augustus 2014
  • 14:43

Heb idd op XDA veel over gelezen dat waterdicht bij sommige niet helemaal waterdicht is. Ik heb de mijne nu een aantal weken maar heb nog geen test uitgevoerd om te kijken of hij waterdicht. Misschien toch maar eens doen om geen nare verassingen te krijgen. Het beste is terugsturen onder garantie.

Galaxy S6 rules

zenilygy

zenilygy

• Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2014
  • 13:06

Nou pas op daarmee.

Volgens mij dekken ze namelijk juist geen waterschade. Ze kunnen namelijk nooit achteraf controleren of jij de klepjes dicht had en goed. Volgens mij kunnen ze daar nog wel eens moeilijk over gaan doen en ik meen daar ook wat over gelezen te hebben.

Ik had mijne los gekocht bij de mediamarkt en had hem precies 14 dagen. Wat ik gedaan heb is de condens die op de lens zat aan de binnenkant droog gemaakt met een hittebrander en toen alles heel netjes ingepakt en terug gebracht aan het verhaal even iets anders gemaakt dan dat het was. Met heel veel geluk hebben ze hem geruild voor een splinter nieuwe. deze heb ik meteen laten verzekeren! de verkoper lachte nog bij toen hij aan het oplezen was waarvoor hij allemaal verzekerd was en bij waterschade lachte hij, maar ik denk je moest eens weten

Nogmaals:

De klepjes waren dicht (dubbelcheck).
Het toestel is niet onderwater geweest.
Enkel afgespoeld onder de kraan.

Ik heb ook al gezien op Youtube dat mensen ermee van een glijbaan afgaan en dat het toestel meteen dood is bij in aanmerking met water komen.

Ik vindt het een erg slechte zaak als het toestel echt zo slecht bestand is tegen water, het is namelijk een van de redenen waarom ik dit toestel genomen heb, juist omdat ie dan mee het zwembad in kan etc.

Ik heb me toestel nu helemaal verzekerd via Geek Squad maar zelfs ik durf geen testen meer uit te voeren.

Ik heb zojuist ook de nieuwste firmware update gekregen: 17.1.2.A.0.314 misschien zit daar ook een waterdichtheid update/fix in hahahaha

papegaai01

papegaai01

• Berichten 120
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2014
  • 13:09

Ja klopt, het houdt mij ook tegen deze te testen. Vandaar dat ik het nog niet heb gedaan. Ik zit ook op de nieuwe update te wachten maar heb deze nog niet binnen. Zit zelf bij T mobile

Galaxy S6 rules

copymaster

copymaster

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 351
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2014
  • 14:41

Gaan jullie ook valschade testen, of de krasbestendigheid van het scherm? Toestel mag dan tegen water kunnen maar testen is vragen om moeilijkheden.

papegaai01

papegaai01

• Berichten 120
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2014
  • 14:49

Nee dat is al gebeurd:

https://www.youtube.com/watch?v=5BGQtfDZNt4

Galaxy S6 rules

copymaster

copymaster

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 351
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2014
  • 15:13

Ik ben op de hoogte van dat soort filmpjes. Tot dat je zelf het toestel laat vallen en het scherm als een oude autoruit uit elkaar spat. Dit terwijl een “gek” op internet een spijker in het hout slaat of gaat lopen krassen op het scherm om de degelijkheid aan te tonen.

zenilygy

zenilygy

• Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2014
  • 17:20

Ik heb de update vandaag binnen gekregen moest wel via de PC geïnstalleerd worden met de software van Sony.

Nee ik ga het toestel niet testen tegen vallen en krassen maar water daar moet hij gewoon tegen kunnen zo wordt hij immers verkocht Sony promoot er zelfs mee, en wie wil nou niet een onderwater camera hebben? Met de S5 kan dit allemaal zonder problemen.

zenilygy

zenilygy

• Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2014
  • 17:36

Ik heb mijn nieuwe exemplaar onderworpen aan een nieuwe test gezien ik mijn toestel nu toch top verzekerd heb via Geek squad.

Nieuwe toestel zowel in een bak met water als onder de lopende kraan gehouden allemaal prima doorstaan.

cmrozema

cmrozema

• Lid sinds 08 september 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 september 2014
  • 09:38

Hallo,

Ook ik heb waterschade aan mijn Sony Xperia Z2. Gekocht op 19 juni en tot nu toe enorm blij mee. Toptoestel met prachtige camera en snelle processor.
Afgelopen vrijdag had ik mijn Sony in een sporttas achter een ritsje met de klepjes goed gesloten. Ik gebruik zelf de Sony Magnetic charging Dock dus hoef vrijwel nooit de klepjes te openen. Daar heb ik de Dock speciaal voor gekocht.
Toen ik mijn tas opende bleek mijn waterflesje wat gelekt te hebben en was mijn Sony Xperia vochtig geworden.
Geen probleem zou je zeggen want hij is toch waterdicht. Dus ik heb hem goed afgedroogd met een handdoek en hem diezelfde middag nog gebruikt om te bellen en foto's te maken.
Tot mijn grote schrik zag ik dat er 's avonds condens achter de cameralens zat en ook achter de flitser.
Ik schrok me wild! Wat nu?
De dag erna was het condens weer weggetrokken maar begon mijn touchscreen te haperen. En nog een dag later is hij nog wel aan maar reageert hij niet tot nauwelijks op aanraking en kan ik hem niet meer gebruiken.
Daar heb ik nou een waterdichte Sony Xperia voor gekocht voor € 616,00!

Ik las op internet dat waterschade niet vergoed word, maar hoe kan dat nou als ze adverteren met een waterdicht toestel waarvan ik zeker weet dat ik de klepjes goed gesloten heb?
Ik heb met de Phonehouse gebeld waar ik hem gekocht heb en zij adviseerden mij eerst contact op te nemen met Sony.
Ik heb 7 keer tien minuten in de wacht gestaan voordat ik iemand te pakken kreeg! Wat een klantenservice!
De mevrouw van Sony adviseerde mij er weer mee terug te gaan naar de Phonehouse zodat zij hem op kunnen sturen.

Maar nu ben ik doodsbenauwd dat ze middels stickertjes aan de binnenkant kunnen zien dat er waterschade is, terwijl dat nou juist de reden is waarom hij nu kapot is.
Ik had gedacht dat je bij goed gebruik garantie had, maar wat moet ik nu in deze situatie?
Het is hun woord tegen die van mij.

Dus al met al een hele beroerde situatie en ik heb geen poot om op te staan?

Caroline Rozema uit Leek

Bijlage:

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren