Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

zenilygy

zenilygy

• Lid sinds 28 november 2009
  • Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 8 september 2014
  • 13:21

Caroline Rozema,

Ik herken helaas precies je verhaal, bij mij is dat namelijk ook zo ontstaan, want ik had zelf een case erom die ook wat vochtig was en daar heb ik hem in laten zitten niks aan de hand hele dag gebruikt en opeens dag erna vocht onder de lens.

Wat je kan proberen:

Leg het toestel sowieso nu even goed te drogen met alle klepjes open! zodat de vocht eruit kan.

Neem een haardroger en warm het toestel voorzichtig mag best wat heet worden zodat de vocht kan verdampen wel de klepjes open! doe ook drogen in de klepjes zelf zodat de warmte ook naar binnen kan. Doe dit alleen via de voorkant! verhit niet de achterkant! de reden hiervoor is dat de achterkant redelijk tot zwak verlijmd is en dat hij zeker in de hoek van de camera met verhitten redelijk snel los kan laten in dat hoekje. dus ga niet op je lens drogen, gewoon je display goed heet maken (wel met mate) en dan kan het zijn dat je toestel weer misschien gaat reageren.

Verder zou ik gewoon bij Sony even je foto tonen en echt stug volhouden dat alle klepjes goed gesloten waren!

Wat ook helpt is als je wat andere berichten van dit soort schade zoekt op internet en dat ook even kenbaar maakt bij Sony want volgens mij is het wel een groot probleem bij dit toestel.

Wat ik zelf denk waar het probleem zit: dat is in de hoek bij de camera lens achter, ik heb sterk het vermoeden dat daar door het gebruik en het toestel dus af en toe warm wordt dat hoekje redelijk snel los laat ook al zie je het niet de lijm hoeft maar een beetje vloeibaar te worden en dan kan vocht er al snel naar binnen.

Het is erg jammer van dit toestel dat ze hem zo promoten op waterdichtheid terwijl het juist zijn grootste vijand lijkt te zijn, want ook ik had juist dit toestel genomen omdat het waterdicht is.

Sony weet hier ook wel degelijk van hoor. want de nieuwe Z3 heeft een hogere IP waarde gekregen dus beter bestand tegen stof en water.

Hier kun je trouwens heel goed zien hoe dun de randen maar zijn waarmee je achterkant vastzit en die dus ook het water buiten moeten houden!
Klik voor link.

Bewerkt (8 september 2014 13:24)
cmrozema

cmrozema

• Lid sinds 08 september 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 september 2014
  • 13:41

Hallo Zenilygy,

Bedankt voor je antwoord en adviezen.
Ik heb de Sony al 2 dagen in een bak met witte rijst gehad met de klepjes open.
De condens is inmiddels weg achter de lens en flitser maar het touchscreen werkt niet meer.
Voor de haardroger ben ik nogal huiverig omdat de Xperia nog naar Sony opgestuurd moet worden en ik bang ben dat ik de zaken nog erger maak en eventuele garantie vervalt.
Ik heb ook nog even op de site van de consumentenbond gekeken en wat ik begrijp moet de verkoper (in mijn geval de Phonehouse)zorgen voor een deugdelijk product en heb ik via de verkoper recht op een half jaar garantie. Zij moeten dan aantonen dat ik mijn Xperia ondeugdelijk gebruikt heb.
Via Sony heb ik ook recht op beperkte garantie gedurende twee jaar.
In de gebruiksaanwijzing van de Xperia staat dat je het toestel niet mag blootstellen aan vloeistoffen! Maar dit is een algemene gebruiksaanwijzing.
Dit kan toch nooit van toepassing zijn op Xperia Z2? Die kun je tot maximaal 30 minuten onder water houden tot 1,5 meter diepte.
Wat een drama is dit!
Ik wil een goed werkend en deugdelijk toestel hebben voor een bedrag van € 616,00 waarmee word geadverteerd waterdicht te zijn!
Bij wie moet ik nou terecht?
Bij de Phonehouse of bij Sony?
In principe verwacht ik dat ze qua garantie en service meteen zorgen voor een vervangend en nieuw toestel, maar zo als het nu lijkt word ik vanher kastje naar de muur gestuurd en ben ik straks zowieso al een week of 4 mijn mobiel kwijt voordat er uitsluitsel is.
Mag dat zomaar???

Bijlage:

sjefke1988

sjefke1988

• Lid sinds 24 oktober 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 24 oktober 2014
  • 17:25

Ik ben met mijn xperia z2 in mijn broekzak wezen zwemmen en heb onderwater fotos wn filmpjes gemaakt. En heb er geen problemen mee echt een fijne telefoon. Maar ik denk dat hij nu niet meer waterdicht is want het klepje bij het oplaadpunt is verdwenen.

Maar dat word wel weer geregeld

sjefke1988

sjefke1988

• Lid sinds 24 oktober 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 24 oktober 2014
  • 17:25

Ik ben met mijn xperia z2 in mijn broekzak wezen zwemmen en heb onderwater fotos wn filmpjes gemaakt. En heb er geen problemen mee echt een fijne telefoon. Maar ik denk dat hij nu niet meer waterdicht is want het klepje bij het oplaadpunt is verdwenen.

Maar dat word wel weer geregeld

zenilygy

zenilygy

• Lid sinds 28 november 2009
  • Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 22 november 2014
  • 09:49

Als je hem los verzekerd hebt dan dekken de meeste van die verzekeringen wel waterschade. Sony zelf sowieso niet en dat is al een teken dat ze zelf niet achter hun producten staan en de toezegging dat hij waterdicht is.

Ik heb inmiddels al mijn 3e Xperia Z2 en mijn heeft al 2x waterschade gehad.

Sems

Sems

• Lid sinds 19 december 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 19 december 2014
  • 12:56

Hey,

Ik ben bang dat ik momenteel precies hetzelfde probleem heb. Uit het niets waterschade nadat mijn mobiel een korte tijd met water in contact is geweest (even afgespoeld). Alle klepjes 100% dicht en vanochtend word ik wakker met water achter de lens. Nu heb ik Sony gebeld en moet ik het toestel opsturen. Na het lezen van deze verhalen heb ik alleen weinig vertrouwen dat het onder de garantie gaat vallen, en dat terwijl dit buiten mijn schuld gebeurt is..

Hoe is het afgelopen met jou verhaal? Eind goed al goed? Hoor graag van je, wellicht heb je wat tips voor me..

Groetjes en bedankt!

DJedjuhh

DJedjuhh

• Lid sinds 04 maart 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2015
  • 17:50

welk verhaal heb je verteld?
Ik heb bijna precies etzelfde meegemaakt.. 2 weken geleden nieuw gekocht en afgespoeld onder de kraan met alle klepjes dicht.. Ik gebruik een magnetische oplader.

Moet ik contact opnemen met Sony of waar ik het gekocht heb (Belsimpel)

cmrozema

cmrozema

• Lid sinds 08 september 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 5 maart 2015
  • 09:49

Hoi,

Vervelend dat je met hetzelfde probleem zit!
Ik had mijn toestel bij The Phone House gekocht. Maar zij sturen het toestel op naar e-repair.
De kortste klap is rechtstreeks contact opnemen met Sony CARE via mail of telefoon.
Het heeft mij heel veel stress en moeite gekost om een vervangend toestel te krijgen, want onder waterschade valt geen garantie!!!
Het is jouw woord tegen die van hun om aan te tonen dat je alle klepjes gesloten had.
Want bij waterschade en normaal gebruik mag het toestel geen waterschade oplopen zeggen ze bij Sony.
Mijn toestel was nat geworden door een lekkend waterflesje in mijn tas.
Na maanden mailen en bellen (je moet heel volhardend zijn) heb ik een refurbished toestel van Sony thuisgestuurd gekregen.
Ik wilde mijn geld terug of een nieuwe, maar dat kreeg ik niet voor elkaar.
Dus vraag bij de winkel waar je hem gekocht hebt wat het handigste is om te doen, maar uiteindelijk is de verkopende partij (de winkel) aansprakelijk en verantwoordelijk voor een goede afwikkeling.
Maar bereid je erop voor dat ze meteen zeggen dat waterschade niet vergoed word.
Ik ben meteen lid geworden van de Consumentenbond en zij hebben mij goed geadviseerd en ondersteund in deze kwestie.
Succes en ik hoop dat het goed komt.
Laat me weten hoe het afgelopen is.

Mvg Caroline Rozema

POELENBURG

POELENBURG

• Lid sinds 07 januari 2014
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2015
  • 01:10

Hey,

Ik had een vraagje; Ik heb de Sony Xperia Z Ultra. Als ik die nou onder water hou en tegelijker tijd alles op video opneem (Als bewijs stuk voor als ik toch waterschade krijg) heb ik dan kans dat ik hem kan opsturen naar de garantie? Of is het gewoon toch je eigen schuld?

Mvg.

Nicken

Nicken

• Lid sinds 06 augustus 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2015
  • 06:04

SONY mobile phoneJouw tekst hier... production is very delicate, a recent company to do the job card, original want to buy SONY Z1 Compact, considering the taobao unsafe, finally boughtlenovo le K3Jouw tekst hier... enhanced version, make do with it..

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren