Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Mooie duidelijke tutorial! Heb hem sticky gemaakt!
Uhmmmm…. Android?
Ind goeie tut, en de jongens van XDA kennen het wel.
Bedankt voor het vertalen!
Werkt perfect! Thx voor de tutorial! Ik heb nu:
Firmware version:
1.1
Baseband version:
62.33.20.08U_1.22.12.29
Kernel version:
2.6.25-01843-gfea26b0
jesusfreke@AndroidDev #1
Build number:
killa_eu-user 1.1 TMI-RC9 128600
ota-rel-keys,release-keys
Thanks! Ik ben voornamelijk blij dat het niet alleen bij mij werkt ;-)
Afijn, ik ben nu bezig met Themes. Maar ik wil eigenlijk meteen door naar het upgraden van de Radio firmware. Aardige batterijwinsten zouden daarmee behaald kunnen worden.
Themes werken ongeveer hetzelfde als het instaleren van een update.zip op je SD en die laden met stap 4.
Het werkt.. En daar is alles mee gezegd. Geen functioneel verschil, je bent alle ringtones kwijt, die moet je zelf weer gaan toevoegen. Je bent ook wat opslag ruimte kwijt… Afijn, niet mijn eerste keus om nog eens te doen.
Maar je kunt ze hier vinden: XDA Themes en ook hier
Binnenkort zal ik een howto of een review plaatsen over de Radio upgrade. Maar alleen wanneer ik zeker weet dat ik ook weer terug kan naar het origineel. De Radio firmware upgraden schijnt toch wel een shoot or miss ding te zijn. brrrrr.
Hi
Het is hier ook gelukt!
Wel is het misschien handig als note erbij te zetten dat je echt een fat32 sd kaartje moet hebben.
Ik heb gewoon de 2GB sd gebruikt die meegegeven was samen met de 8GB bij de telefoon en die was fat16 en daarmee kon hij de image steeds maar niet vinden.
Die heb ik dus eerst fat32 gemaakt en toen ging het wel.
Enig idee hoe het nu mogelijk is apps op de sd kaart te zetten? raakt anders aardig vol…
goandroid
Wel is het misschien handig als note erbij te zetten dat je echt een fat32 sd kaartje moet hebben.
goandroid
Enig idee hoe het nu mogelijk is apps op de sd kaart te zetten? raakt anders aardig vol…
Oke, nouja las het mogelijk is de bestaande apps die ik nu op mijn intern geheugen ga zetten te moven naar de sd met een update die nog komt dan wacht ik wel ff…
Als er een update komt via t-mobile, doet hij dan automatisch updaten eigenlijk nu? en root blijft dan ook?
Heel erg bedankt voor deze samenvatting. Werkte perfect!
Het is me op deze manier gelukt. Dank je, Mark!
Achtergrond
Toen ik mijn G1 wilde “rooten” kwam ik erachter dat dat niet een eenvoudig 1-2-3 klusje was met mijn type G1. Een EU versie wil niet zomaar een US of UK image accepteren.
Na een tijd zoeken naar antwoorden is het mij alsnog gelukt, en deze howto is het resultaat.
Benodigdheden
Stap 1
1c5356555344202010046c0a9b008c00
- 008c009b0a6c0410202044535556531c
- Bijvoorbeeld:
- 09 b7 55 c7 zou dan c7 55 b7 09 worden (per tweetal omgedraaid). Tenslotte vervang je de eerste twee plaatsen met 00 dus: 00 55 b7 09 (In mijn geval waren de eerste twee plaatsen al 00. Ik had dus “geluk”)
Stap 2
Stap 3
Stap 4
Bronvermelding:
- How-to- Root, Hack, and Flashing your G1/Dream Read first!! - xda-developers
- http://forum.xda-developers.com/showthr … light=qmat
- Free G1 goldcard generation !
- http://forum.xda-developers.com/showthr … 364&page=3
Opmerking/toevoegingen/updatesJa. Veel mensen herkennen de XDA howto's hier. Maar ik probeer compleet te zijn en ook in het Nederlands.
Ik heb niets van dit al zelf bedacht, alleen maar opgezocht.
2009/07/26