Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2010
  • 10:59

Nederlandse uitleg om een Goldcard te maken

Voor het rooten van bepaalde Android toestellen (zoals de Desire) heb je, als je een gesimlockt toestel hebt, eerst een Goldcard nodig voordat je kunt beginnen met rooten en een Custom ROM kunt installeren.
Hieronder staat een handleiding om dit te doen.

Aanbevolen is om dit met een tweede SD kaartje te doen, of om je gegevens te backuppen, want je SD kaartje wordt geformatteerd tijdens het proces.

Benodigdheden

• Micro-SD kaartje
  • Windows PC
  • Micro USB-kabel
  • ADB (onderdeel van tools behorende bij het SDK, downloadhier)
  • HXD hex editor. Downloadhier)

Stappenplan

• Formatteer je MicroSD kaartje in Fat32 bestandssysteem.
  • Stop het geformatteerde SD kaartje in je toestel en zet deze aan. Sluit het toestel ook aan op je pc met een Micro USB-kabel.
  • Pak het gedownloade ‘SDK’ bestand uit (liefst naar C:\) en hernoem de map naar SDK.
  • Op je pc, start een command prompt (via start, uitvoeren, CMD intikken).
  • Tik in het dosvenster wat verschijnt ‘cd c:\sdk\tools’ en bevestig met Enter.
  • Tik nu ‘adb shell cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid’, bevestig wederom met Enter. Je krijgt nu het CID (serienummer van je SD kaartje) te zien Dit ziet er ongeveer zo uit: 532600bd227d9c0347329407514d5402. Het is nu de bedoeling dat we dit nummer gaan ‘reversen’, oftewel omkeren. Dit doe je per 2 getallen, waarbij je de achterste 2 (straks de voorste) vervangt door 2 nullen. In ons voorbeeld zou het er dan als volgt uitzien: 00544d5107943247039c7d22bd002653. Doe dit secuur en kijk goed naar het voorbeeld, anders werkt het niet.
  • Bezoekdezewebpagina, vul je emailadres in en het omgekeerde CID (serienummer van je SD kaartje) in. Het Goldcard image zal dan naar je toegemaild worden, dit dien je op je pc op te slaan.
  • Doe het SD kaartje in je PC.
  • Open nu HXD Hex Editor (gebruik je Windows Vista of 7, dan moet je dit bestand als administrator uitvoeren, dit doe je door met de rechtse muisknop erop te klikken en dan ‘run as administrator’).
  • Klik bovenin op ‘Extra’ en daarna op ‘Open Disk’. Selecteer nu het opgeslagen ‘Goldcard Image’. Bij ‘physical disk’ selecteer ‘Removable Disk’ (je SD kaartje), haal de markering weg bij ‘Open as Readonly’ en klik op ‘OK’.
  • Ga opnieuw naar het ‘Extra’ menu en klik op ‘Open Disk Image’. Selecteer hier je opgeslagen Goldcard Image.
  • Als het goed is heb je nu 2 tabbladen, 1 is je SD kaartje, de ander het Goldcard Image. Druk op ‘OK’ als er wordt gevraagd ‘Sector Size’ (selecting 512 (Hard disks/Floppy disks)) en klik weer op ‘OK’.
  • Klik nu op het tabblad van het Goldcard Image. Ga naar het ‘Edit’ menu, kies ‘Select All’, klik opnieuw op ‘Edit’ en vervolgens op ‘Copy’.
  • Klik nu op het tabblad ‘Removable Disk’ (je SD kaartje)
  • Selecteer nu offset (line) 00000000 tot en met offset (line) 00000170 (inclusief the 00000170 line), klik weer op ‘Edit’ en vervolgens op ‘Paste Write’.
  • Klik nu bovin op ‘File’ en dan op ‘Save’.
  • Gefeliciteerd, je hebt nu een Goldcard gecreëerd.

Bewerkt (22 april 2013 12:23)
JoryM

JoryM

• Lid sinds 20 juli 2009
  • Berichten 168
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2010
  • 10:38

Bedankt! Ga ik vanmiddag maar weer eens proberen. Met de goldcard methode is de enige manier hoe ik root kan krijgen op mijn magic op het moment.

Bewerkt (22 april 2013 12:23)
mc-elvin

mc-elvin

• Lid sinds 22 mei 2010
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 22 mei 2010
  • 01:16

ik heb tmobile g1
en ik heb geprobeerd de stappen de volgen maar als ik steeds die command props intevullen zegt die dat die hem niet herkent maar k heb die sdk bestand wil in mijn local c dus ik snap het effe niet.
kan je mischien helpen

Bewerkt (22 april 2013 12:24)
brieanova

brieanova

• Lid sinds 18 april 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2010
  • 14:08

dat zelfde probleem heb ik ook zie ik iets over het hoofd of ben ik te dom

Bewerkt (22 april 2013 12:24)
marc058

marc058

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2010
  • 17:59

Ben hier ook mee bezig op mijn HTC Desire, hoop dat het lukt.

Eerste ‘problemen’ voor mij waren:
- Installatie van de SDK: de ADB driver werd niet goed herkend door Windows XP. Bleven als onbekend apparaat in Apparaatbeheer staan. Enig speurwerk op internet gedaan. Twee zaken die dit oplossen:

1. Bij het koppelen met de PC moet USB-foutopsporing aan staan
Instellingen -> Toepassingen -> Ontwikkeling

2. Installeer de juiste HTC drivers voor de Desire (Uitleg en link naar drivers)

Als alles goed is gegaan dan is dit te controleren in Apparaatbeheer, daar staat een nieuwe entry: Android USB Devices, met daaronder My HTC (of wat voor naam je er ook maar aan hebt gegeven)

Bij het uitvoeren van de bovenstaande stappen moet het vinkje USB-foutopsoring uiteraard ook aan staan. Het uitvoeren van het commando geeft anders terug: error: “device not found”.

Toevoeging voor mensen met dikke vingers of halfopen ogen (ik heb al eens een router gebrickt door een typfout in het mac adres), deze site doet het reversen automatisch.

Ik heb in ieder geval de CID en goldcard gekregen, op naar de volgende stappen en een geroote Desire…

Bewerkt (22 april 2013 12:25)
Yagoozy

Yagoozy

• Lid sinds 02 april 2010
  • Berichten 61
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2010
  • 15:05

Ik heb een simlockvrije Desire bij T-mobile gekocht.
De telefoon start dus op met het T-mobile logo, maar werkt gewoon met mijn Vodafoon kaartje.
Moet ik nu toch nog een goldcard aan maken?

Bewerkt (22 april 2013 12:25)
Yagoozy

Yagoozy

• Lid sinds 02 april 2010
  • Berichten 61
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2010
  • 20:16

Niemand?

Bewerkt (22 april 2013 12:26)
tbo-art

tbo-art

• Lid sinds 24 mei 2010
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2010
  • 18:46

Ik heb een simlock vrij htc tattoo. Moet ik dan ook een goldcard maken?

petemt

petemt

• Lid sinds 12 mei 2010
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2010
  • 17:17

tbo-art;24853

Leer lezen:

als je een gesimlockt toestel hebt

Nee dus.

eupn11

eupn11

• Lid sinds 08 juli 2010
  • Berichten 306
  • Reputatie 0
  • 10 juli 2010
  • 12:53

tbo-art;24853

tuurlijk niet leer lezen noob jij stelt altijd noob vragen

Bewerkt (22 april 2013 12:28)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren