Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Mannenbillen

Mannenbillen

• Lid sinds 01 december 2013
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 1 december 2013
  • 16:30

Ik kreeg laatst een vraag van een vriend over hoe hij zijn scherm kon opnemen op Android. Android 4.4 heeft deze functie ingebouwd, maar voor vroegere versies van Android is dit iets ingewikkelder. Het scherm opnemen zelf is niet zo'n ingewikkeld proces, maar het proces eraan voorafgaand kan ingewikkeld zijn.

Ten eerste moet je je telefoon rooten. Er bestaan talloze tutorials over hoe je dit moet doen, dus ik ga het hier niet volledig bespreken, maar zal even de stappen doornemen.
- Download een programma als ODIN
- Zoek het bestand waarmee je je telefoon gaat rooten, zorg dat dit een bestand is dat bij je type telefoon hoort, anders kan het flink misgaan
- Druk in ODIN op ‘PDA’ en voeg het bestand toe
- Zorg dat je ontwikkelaarsopties aan hebt staan op je telefoon. Bij de meeste nieuwe telefoons kan dit door vijf keer op ‘Build Number’ te drukken, te vinden bij het tabje ‘over deze telefoon’ in je instellingen.
- Zet je telefoon uit, om hem in ‘Download Mode’ te zetten door tegelijkertijd de home-knop, power-knop en volume-down knop in te drukken.
- Sluit je telefoon aan, ODIN herkent je telefoon nu en zal dit aangeven.
- Druk op START

DIT IS GEEN VOLLEDIGE TUTORIAL EN IK RAAD JE AAN OM WEL EEN VOLLEDIGE TUTORIAL OP TE ZOEKEN. ROOTEN KAN GEVAARLIJK ZIJN ALS HET MISGAAT

Als alles gelukt is is het niet zo moeilijk meer. Download deze app uit de play store en voila, je kunt nu je scherm en geluid opnemen!

P.S. Ik weet dat er ook screen recording apps zijn die geen root permissie vragen, maar naar mijn mening werken die niet zo fijn als apps die wel root permissie vragen.

Roy97

Roy97

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 6 december 2013
  • 18:25

Bij mij werkt ie niet echt bepaald snel. Als ik t filmpje terug kijk is die best traag.

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505

GerKuijn

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 15 januari 2016
  • 07:36

Als je android lollipop hebt is az screenrecorder veel beter!

GerKuijn

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.