Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Cee

Cee

• Lid sinds 25 januari 2011
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2011
  • 21:29

Hi all,
Onlangs kreeg ik van Vodafone een waarschuwing vanwege te veel dataverkeer. Ik val in de regel FUP van 1gb. Sindsdien ben ik het een beetje in de gaten aan het houden en veel meer gebruik aan het maken van wifi, dat moet schelen. Toch valt me op (via Data Counter Widget) dat ik inderdaad veel dataverkeer genereer.

Welke telefoon heb ik :
HTC Desire met 2.2 er op.

Wat heb ik al gecheckt/gedaan:
- Emailchecken: push uitgezet en twee acounts op 1x per uur checken gezet in plaats van iedere 10 minuten. Bij een account push uitgezet.
- Zoveel mogelijk wifi gebruiken, maar per dag kom ik toch nog makkelijk aan 20mb verkeer.
- Buienradar op minder checken gezet.
- Androidworld op 1 keer per dag checken gezet.
- alle automatische updates in de market uitgezet
- weinig tot geen filmpjes bekeken.

Is er iemand die ervaring of suggesties heeft welke apps de boosdoener kunnen zijn?
Ik heb mijn twijfels bij de volgende apps:
- lookout virusscan
- data counter widget
- Battery indicator
- Advanced Taskkiller Froyo

Ik gebruik ook services als Foursquare, Whatsapp, Facebook. Maar die service worden ook gebruikt door een vriendin met dezelfde telefoon en die heeft nergens last van.
Indien nodig kan ik een hele lijst van mijn apps delen via appbrain.

Hopelijk heeft iemand suggesties hoe ik er achter kom.

Dank

Bewerkt (25 januari 2011 21:29)
Pennottie

Pennottie

• Lid sinds 22 oktober 2010
  • Berichten 229
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2011
  • 22:05

Installeer de app ‘TrafficInfo’ uit de market, deze laat per app zien hoeveel die verbruikt

Bewerkt (25 januari 2011 22:05)
Cee

Cee

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2011
  • 22:21

Thanks, ik heb het meteen binnengehaald. Niet duidelijk vanaf wanneer nu gemeten is. Resetten dus maar en kijken welke tellertjes snel oplopen. IK ben benieuwd of ik er wijzer van wordt

Bewerkt (25 januari 2011 22:21)
Pennottie

Pennottie

• Lid sinds 22 oktober 2010
  • Berichten 229
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2011
  • 22:26

Succes

Bewerkt (25 januari 2011 22:26)
Cee

Cee

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 26 januari 2011
  • 08:08

Goeiemorgen

Hoewel een beetje in de lijn der verwachting, toch ook weer niet helemaal.
Ik heb alle tellers op nul gezet en de cijfers zijn allemaal niet zo shocking qua verbruik sinds gisteravond, dus dat is fijn
De grootste boosdoener is de mail met ruim 8 mb. En nog wat systeemservices die op 1,5 mb staan.

Ik vraag me een beetje af hoe dat kan. Ik heb niet veel mail binnengehaald, en per bericht staat het maximum op 5kb. De checkers heb ik allemaal aangepast.
Push (exchange) is nu in piek elk uur, buiten piek iedere 4 uur
yahoo staat elke 30 min in piek, iedere 4 uur buiten piek.
hotmail: handmatig

Gek vind ik dat Gmail op de achtergrond draait met zijn eigen appilicatie, weinig binnenhaald maar ook verder geen verkeer genereert.

Begrijp ik hier iets niet, of is er iets aan de hand?
Kan ik beter de yahoomail-applicatie gaan gebruiken dan de htc mail app, en dan alleen de exchangemail via htcmail binnenlaten komen?

Bewerkt (26 januari 2011 08:08)
blackSP

blackSP

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2011
  • 15:26

Installeer een firewall (Droidwall is goed) en verbied alle dataverkeer behalve dat wat jij expliciet nodig heeft.
Scheelt al een flink stuk!

En trackers die per app meten zoals Traffic Info of 3G Watchdog doen dit zeer onnauwkeurig, het totaal van alle individuele apps is maar een deel van wat de app (iig 3GWD) zelf meet…

Bewerkt (30 juni 2011 15:26)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 30 juni 2011
  • 15:36

Androidworld checken kan je denk ik beter uitzetten, 1x per dag is vrij nutteloos, dan loop je gemiddeld 12 uur achter.
Als je de applicatie start kan je namelijk met 1 druk op de knop verversen, dus om dan 1x per dag nog eens binnen te halen is overdreven.

Battery Indicator zal denk ik niets verbruiken. Lookout denk ik wel wat meer, maar da's omdat ik een hekel heb aan dat soort apps.

Whatsapp gebruikt ook niet veel data volgens mij.

Bewerkt (30 juni 2011 15:36)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.