Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Antondroid

Antondroid

• Lid sinds 13 oktober 2014
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 23 december 2014
  • 15:07

Hallo
Ik heb dus een Wolfgang AT AS43D2 met een 16GB mini SD als extra opslag.
Ik heb weinig apps geïnstalleerd en de meeste heb ik via Instellingen > Toepassingen verplaatst naar de SD-kaart.

Probleem 1
Hoe vaak ik ook reboot en opnieuw probeer: een systeemupdate wil hij niet uitvoeren: netwerkverbinding mislukt.

Probleem 2
Ik kan geen apps meer laden en zelfs niet updaten omdat ik steevast de melding krijg ‘Er is onvoldoende ruimte op het apparaat’. Dit dus terwijl er een vrijwel lege SD-kaart in zit.
Die SD-kaart wordt herkend en is uiteraard aangemerkt als ‘standaard schrijfschijf’. Dus waarom worden apps niet daarop geplaatst?

Peter_Van_Minsel

Peter_Van_Minsel

• Lid sinds 28 december 2012
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 23 december 2014
  • 16:56

Hallo,
App's kunnen niet op SD kaart geplaast worden,alleen de eventuele gegevens ervan

maxime10

maxime10

• Lid sinds 30 december 2014
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 30 december 2014
  • 20:56

Ik heb hetzelfde probleem. Is het bij jou opgelost? Ik kan niets meer bewaren ook geen Foto's meer. Is het een virus?

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1246
  • Reputatie 10
  • 30 december 2014
  • 21:52

De AS43D2 heeft maar weinig geheugen (4GB) en dat is dus zo vol.

Probeer zo veel mogelijk data beperkt te houden in het geheugen van de telefoon. Sla foto's en muziek op de SD-kaart op.
Wis is ook eens de geschiedenis van je internet app, delete of archiveer chats en whatsapp gesprekken. Delete onnodige of ongebruikte apps.
Kijk ook eens bij app-beheer en kijk wat de cache-grootte is van verschillende apps. De cache van YouTube kun je bijvoorbeeld best wissen.
In android kun je ip ook zien wat het geheugengebruik is en wat de ruimte gebruikt ( muziek, foto, bestanden, apps, cache) waardoor je weet waar je ruimte kunt winnen. Weet niet waar Wolfgang dat laat zien, maar moet iets zijn van Instellingen-Apparaat-Opslag.

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0
Galaxy Note 10+ N975F/DS - 10 (Main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock
Galaxy Watch - stock

Antondroid

Antondroid

• Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 31 december 2014
  • 11:11

Hartelijk dank.
Dit zijn zinvolle suggesties, maar het is wel schrapen-voor-ruimte. Probleem is inderdaad het mini-geheugen van 500 mb. Toevallig werd net mijn nieuwe telefoon bezorgd, met 8 GB, want ik ben de Wolfgang toch wel zat, er zijn meer problemen, zoals een onbruikbaar onscherpe camera.

Antondroid

Antondroid

• Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 31 december 2014
  • 11:17

Hallo Maxime
Zie de reactie van Onno…
Succes

maxime10

maxime10

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 31 december 2014
  • 15:00

Maar het ging altijd prima, ik jad er van alles op staan en het was altijd genoeg. Ik download geen muziek en ik heb alle caches geleegd, heleboel apps verwijderd maar hij wil geen fotp meer opslaan.
De microdisc is vrijwel leeg en de rrst ook. Lijkt toch op een virus…

wiwiwi

wiwiwi

• Lid sinds 25 november 2014
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 1 januari 2015
  • 10:19

@maxime10
Uitvissen wat zoveel ruimte gebruikt. Probeer app “Link2sd” te installeren. Verwijder desnoods enkele bestaande apps. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.buak.Link2SD&hl=nl_BE

Start Link2SD. Twee Menus rechts boven. Selecteer “Alle” en menu ernaast selecteer hier “Data grootte (Totaal)”.
Kijk dan in het lijstje “Alle applicaties” wie aan de top staat.
Je probleem lijkt mij zeer op wat ik voorhad met TAB Pro 16 GB, en weinig extra gebruiker apps. Na een paar maand gebruik een soortgelijke melding. Uiteindelijk bleek de oorzaak te zitten in een enorme datagrootte van de standaard intern voorgeinstalleerde Internet app. Die was zo maar eventjes aangegroeid tot bijna 7 GB !(geen typfout). Dit ondanks het feit dat ‘cache’ opruiming enzoverder was ingesteld op deze browser. Eerst even luisteren of je ergens ook zoiets kan opmerken als ‘kampioen’ in uw lijstje.

Bewerkt (1 januari 2015 10:30)
maxime10

maxime10

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 1 januari 2015
  • 15:58

Dank je wel! Link2sd geïnstalleerd. Facebook is een boosdoener. Maar er is ruimte genoeg. Ik kan geen fotos of screenshots opslaan nu.
Bij app mediaopslag krijgik meldingen als:

“Tweede partitie nietgevonden
Dev/block/:device not found
Zorg ervoor dat je twee partities hebt”

En
Link2sd kon geen toegang krijgen;zorg dan dat je toekennen of toestaan antwoordt wanneer Superuser hier om vraagt."

Ik kan geen Superuser vinden, ook niet hoe ik iets in de toont kan zetten

maxime10

maxime10

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 1 januari 2015
  • 15:59

Dank je wel! Link2sd geïnstalleerd. Facebook is een boosdoener. Maar er is ruimte genoeg. Ik kan geen fotos of screenshots opslaan nu.
Bij app mediaopslag krijgik meldingen als:

“Tweede partitie nietgevonden
Dev/block/:device not found
Zorg ervoor dat je twee partities hebt”

En
Link2sd kon geen toegang krijgen;zorg dan dat je toekennen of toestaan antwoordt wanneer Superuser hier om vraagt."

Ik kan geen Superuser vinden, ook niet hoe ik iets in de root kan zetten

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.